Uudistuksia toiminnassa
Uudistuneessa johtoryhmässä toimii Deko-Talo Oy:n toimitusjohtaja Jari Nurkkala, talous- ja hallintojohtaja Jussi Majamaa, myyntijohtaja Mika Issakainen, suunnittelupäällikkö Vesa Mesilaakso, asiakaspalvelupäällikkö Maiju Heinikoski, rakennuspäällikkö Pasi Kurkela sekä viestintä- ja markkinointipäällikkö Mervi Ketolainen. Työskentely uudistuneella tiimillä on ollut avointa, reflektoivaa ja eteenpäinvievää.

Juuri tästä syystä olemme nostaneet asiakaskokemuksen yhdeksi vuoden pääteemaksi. Sen systemaattinen kehittäminen vaatii usean eri prosessivaiheen tarkastelua sekä omien arvolupausten jalkauttamista läpi toimitusketjun aina asiakasviestinnästä alihankkijoihin saakka.
Asiakastyytyväisyystutkimus ohjenuorana
Kevään 2023 aikana asiakastyytyväisyystutkimuksen tulokset ovat toimineet ohjenuorana ja asiakaspalautteiden kautta on viitoitettu tietä kohti selkeää päämäärää – parempaa asiakaskokemusta. Toimenpiteitä on tehty ja mm. työmaiden työnjohtotehtäviin on rekrytoitu vahvistusta. Sisäisesti tavoitteita on asetettu ja asiakkaan kohtaamiseen on kiinnitetty erityistä huomiota. Myös työmaiden aikaisia prosesseja on tarkennettu, sillä jokaisen valmistuvan Dekotalon tulee täyttää asetetut laatuvaatimukset, joista voimme olla nyt ja tulevaisuudessa ylpeitä.
Kohtaamiset matkan eri vaiheissa ovat tärkeässä osassa onnistunutta kokonaisuutta
– Asiakas on aina keskiössä ja meille on sydämen asia luotsata oman kodin rakentajaa läpi tunteita herättävän hankkeen. Tehtävä ei ole helppo toimialalla, jossa matka asiakkaan kanssa kestää useimmiten yli vuoden ja tunteiden kirjo vaihtelee alun innostuksesta ja odotuksesta raksarealismin kautta jopa maratonilta tuntuvan juoksun jälkeisiin maitohappoihin. Meidän tahtotilana on tukea asiakasta läpi koko pitkän matkan ja parantaa omaa juoksua siinä, että voimme saada aikaan miellyttävän asiakaskokemuksen jokaisen kohtaamisen ja rakennusvaiheen kohdalla. Ennen kuin muuttovalmis koti on tupareita vaille valmis, ehtii mukana olla suuri joukko eri tekijöitä ja muuttujia, sanoo viestintä- ja markkinointipäällikkö Mervi Ketolainen.
Toimenpide kerrallaan kohti parempaa asiakaskokemusta
Vuoden 2023 suuntaviivat ja askelmerkit käytiin läpi Dekotalon työtiimin kanssa jo marraskuussa järjestetyillä Dekopäivillä. Sen jälkeen toimenpide kerrallaan on lähdetty etenemään kohti parempaa asiakaskokemusta.
– Tärkeintä on, että meillä on selkeä suunta ja halu kehittää asiakaskokemusta nousujohteisesti parempaan suuntaan. Kun jokainen tietää tavoitteen ja tekee töitä sen saavuttamiseksi, on onnistuminen todennäköisempää, summaa Jari Nurkkala.